Pazar, Ağustos 10, 2008

Furuğ'un mektubu

Merhabalar efendim.
Duydum ki beni tanımak istermişsiniz.
Ben bugün tam tamına 57 günlüğüm.
Artık büyümüşüm. Ailem bana iyi bakacağını düşünerek annem, babam ve kardeşlerimden ayırıp Fatma diye birine verdiler. Onun çalıştığı şirkete götürüp bıraktılar.
Onun şirketindeki bir amca beni aldı odasına kilitledi, kimseye göstermek istemedi.
Yine de onlarca kişi yasağı delip beni kucağına alıp sevdi.
Sonra bu odada toplantı yapıldı. Ben de bunu fırsat bilip o koltuk senin bu koltuk benim dolaşıp durdum.
Fatma bana "Kartanesi" diyordu, kimse bu ismi beğenmedi. Uzunmuş, iki sözcükten oluşuyormuş...
Bu arada bana isim arayıp durdular. Benim annem Vanlı, Babam İranlı. Bu nedenle Farsça bir ad bana yakışırmış. Zaten Türkçe’de de bir sürü Farsça sözcük varmış.
Deli mi ne bu karılar? Bana baba tarafından bir ad arıyorlar. Bir de feminist olacaklar.
Deseler ya bana pamuk, pampiş, mampiş... Yok olmazmış efendim.
İlle de Farsça olacakmış. İran manyakları.
Farsça’da Berf, kar demekmiş. Tane-i berf ise kar tanesi. Berfin, karlı.
Şeb, geceymiş. Bu/buy, koku. Şeb-buy, şeb-boy: Gece kokusu.
Ruz, gündüzmüş.
Fatma Şeb-ruz olsun dedi önce. Yahu benim gibi bembeyaz yaratığa gece-gündüz denir mi?
Pembe demeyi düşündüler, Farsça'da pamuk demekmiş. Onu da tutmadılar.
Aslında Fatma’nın gönlü Kartanesi/Tane-i Berf’de ya, o da çok uzun bulundu. Güya ben bu adı öğrenemezmişim. Benim adıma düşünüyorlar. Bu duruma çok bozuldum ya, neyse.
Hüs'ün ABD’deki arkadaşi Behruz, Farsça isimleri saymaya başlayınca ve Fatma FURUĞ'u duyunca, tamam dedi benim güzel kızıma en uygun isim bu.
Furuğ Ferruhzad diye İranlı bir şair varmış. Onu çok severmiş. Zaten ben de şiir gibi güzelmişim. Peh peh.... Ne demekse şiir?
Hem Furuğ aydınlık demekmiş, bana uyarmış. Ayrıca Furuğ Ferruhzad yalnızca dünyanın en iyi kadın şairlerinden biri değil; değişik, sınır tanımaz bir kadınmış. Şairliği yanında pek çok başka yeteneği de varmış. Hazret Furuğ da karar kıldı. Artık bana "Furuğ" deyip duruyorlar.
Sonra Fatma bana bir sürü ciciler alıp evine getirdi. Artık benim yeni evim burasıymış.
Birbirimize yoldaş olacakmışız.
Evde ev hani,30 metrekare yok. Benim yatağım, yemek kaplarım, mamalarım, çiş kabım, kumlarım nereye sığacağız bilmem.
Ayrıca onun bir tane daha Yoldaş'ı varmış ama beni de ondan ayırmayacakmış.
Ben eve gelir gelmez toplarla oynamaya başladım. Sonra uykum geldi.
O da zaten bilgisayar başında takır tukur edip duruyor. Gerçi bu tıkırtılar uykumu dağıtıyor ya ben yine de aldırmayıp klavyenin yanında uyumaya çalışıyorum.
Deli bana hiç rahat vermiyor. Ben hareketsiz kalınca korkuyormuş, bana bir şey oldu diye ödü kopuyor.
Bir de arkadaşları ona "sen kendine bakamıyorsun, bunu ne yapacaksın?" diyorlar?
Dedim ya deli mi deli bu Fatma. Bununla işimiz var gibi görünüyor ya, haydi hayırlısı.
Ben biraz büyüyeyim de görsün bak bu pasaklı, evini barkını birbirine nasıl katacağım.
Şimdilik size bu kadar hikaye yeter. Sonra yine anlatırım.
Hadi bana iyi uykular, size de güzel günler olsun...
Sizin FURUĞ.
06.08.2008

6 Comments:

Blogger ALi said...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

10:19 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Aramiza hosgeldin Furug'cuuuum. Adin da senin gibi cok guzel. Biz seni daha tanimadan cok sevdik. Fatma tatile gittiginde sakin yalniz kalma canın sıkılır, sen bende kal olur mu? Istedigin zaman gel.

Yaz bize yine. Optum seni cok.
Ferda

********
Önerin çok hoşuma gitti, teşekkür ederim Ferda ablacığım.
Sen de bize gel ama...
Yine yazışırız, selamlar...
Furuğ

10:57 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Furuğ,
Hikayene, ismine ve sana bayıldım. Hosgelislerin olsun.
Biliyor musun kim ne derse desin sen o eve ugur getireceksin, nese de...
Benim de 17 yasında bir oglum var , ismi Umut.
En kısa zamanda seninle tanısmak isterim de bakalım su deli Fatma (hani sana analık yapacak olan gurultucu hatun var ya) ne zaman getirir ki yine is yerine. Ben analıgının isyerine yakınımdan o sebeple:)
Hosgeldin Furug cugum. Operi gozlerinden.
Sevcan Ablan

****

Ben de sizin ellerinizden öperim Sevcan teyzeciğim.
Umrım abimle de en kısa zamanda tanışırız.
Furuğ

11:01 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Yerimmm uleeeeyyyyyynnn bennn onuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Bora

***

:(

11:02 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Canim Furug'cum
hosgeldin dunyamiza...
senin fotograflarini gorunce once cok heyecanlandim. bu mutluluk verici bir heyecandi. ve bir an once yanina gelebilmek istedim. seninle top oynamak istedi canim.
sonra kiskancliklarim ba$ladi. oncelikle beyaz rengini kiskandim ve cok canli bakan gozlerini kiskandim. ama asil kiskancligim fatmanin evine surekli yerle$men oldu. her ne kadar fatmanin sevgisi hepimize yetecek olsa da, insan mizaci bu. sevdiklerini sadece kendine saklamak istiyor. her yeni gelen acaip kiskaniliyor. yinede seninle azicik oynayinca bu kiskancligimdan eser kalmayacagini umuyorum.
eh.... ustelik sayende Furug Ferruhzad ile de tani$mi$ oldum. daha once hic duymami$tim. hemen google da (biz tembeller icin bir site) aradim ve onun hakkinda okudum. bir kac $iirini de okudum, sana bir $iir gondermek uzere secmek istiyordum. ama vazgectim. $iirleri biraz bana huzunlu geldi, bu gun canim kimseye huzunlu bir $iir vermek istemiyor. belki sonra senin cin bir tane secerim.
bu arada fatma'ya iyi bakmani istiyorum. hayatin top oynamaktan ibaret olmasin. arada $oyle bir kucagina yerle$ip, benim icin fatma'ya bir $eyler mirildanirsan sevinirim. dostlar ve dostluklar cogunca ya$amin anlamini olu$turuyor bizim icin. bu yuzden bazen yan yana olamamak uzuyor. ama artik sen varsin. fatma'nin kucagina oturup her mirildani$inda bu hepimizin yerine olacak. unutma...

en kisa surede yanina gelmek istiyorum.

sizin necla

***

Bekleriz Neclacığım...

Sizin Furuğ

11:04 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Furuğ,
Seninle Cuma tanıştım ve bana ne çok şey öğrettin bir bilsen aydınlık Fruğ. Bir şair, bir hayat tanıdım…
Seninle oynamak çok keyifliydi.
Sen çapkın bir kızsın haa…Cengiz’i nasıl da yaladın, kucağında mayıştın.
Fatma’nın deliliklweine karşı neler yaparsın bilmem ama ne yap ne et onu sigaradan özgürleştir 

Bade

11:11 ÖÖ  

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home