Perşembe, Kasım 15, 2007

15 Kasım Hapisteki Yazarlar Günü


Bugün 15 Kasım. Hapisteki Yazarlar Günü. Sadece düşündüler ve yazdılar.
Ve ben hep şunu merak ettim;
Bunca kini küfürü,
Bunca işkenceyi ve ölümü hak edecek
Ne düşündünüz çocuklar?..


M A N Y E T O

aynaya baktım
göz kırptım;
göz kırptım...
ağ attılar üstüme
enseme çivilendi
kefenlendim.

metal tırnaklı pençeler
başladı tırmalamaya
saatlerce yorulmadı.
çocukluğum düştü kucağıma
döküldü tutam tutam
üflediler; dağıldı...

kapılar kapandı
askılandı kemikler
bütün isimler aşındı.
manyetonun arsız takırtısı
paslı ıslak titremeler
mutlak varlık; acıydı!

sulandı soğuk taşlarda
sağır dilsiz yanıtlar
kana tuz katıldı.
hayalar mengenelendi
aç kaldı sorular
sessizlik... sessizlik... sessizlik…

aynaya baktırdılar
göz kırpmaya çabaladım;
göz kırpmaya çabaladı

Hakan İşcen


***** ***** *****


Bugün 15 Kasım. Dünya -Hapisteki Yazarlar Günü...

Tutuklu Yazarlar, ve

Susan Sontag ANISINA....

Onun başkanlığı döneminde ilk kez American Pen
yeryüzünün birçok ülkesindeki tutuklu yazar, şair, ressamların listesini tam ve eksiksiz olarak açıkladı. 1500'LÜ rakamları çoktan gecen tutuklular listesinde şu an haklarında idam kararı verilmiş canlarımız da var. 22 yaşındaki Ressam Delara (KIZ) onlardan sadece bir tanesidir.
Geçtiğimiz ay 3 dergi yazarı Mahabat kentinde idam edildi..

15 Kasım 2007 : bugün!
Tüm Yerküre hapishanelerinde tutuklu bulunan yazar, şair, ressamları
ve Susan Sontag'ı en sıcak duygularımızla anarak,
Dünyanın çeşitli hapishanelerinde sudan sebeplerle tutuklu bulunan tüm yazar, şair, ressamın bir an önce serbest bırakılmalarını istiyoruz, özellikle birçoğu hakkında kesinleşmiş idam hükmünün bir an önce durdurulmasını talep ediyoruz.

Kendi ülkemizde idam cezası kaldırıldı diye bu insanlık suçunu unutmayalım lütfen ve her platforumda bu cezaya karsı sesimizi yükseltelim.

Borges Defteri
http://www.borgesdefteri.blogspot.com/
.
.

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Sizi, dostlarınızı, defteri, yazarlarını çok seviyorum. Kalbim sızladı.

Dilek

11:57 ÖS  
Anonymous Adsız said...

acıyı payladım
sessiz kalbime.
aç yattım
tok gördüm dünyayı.
baktım ki;
çoçuklar yalınayak,
umutları bir lokma ekmek, yer yurt bahane.
düşümden geçti hepsi
yollarımda çoğaldılar.niye onlar hep susuyordu? ben gülerken.
ben de tarihe sordum
git dedi bana
kendi özüne bak.
ademden buyana acının çeteresini tut
peçenin ardından kadına,
erk'in ardından erkeğe,
patronun ardından işçiye
zenginin ardından yoksula
bak ve yargıla beni.
insan olmak işte böyle bir şey
acıyı kendine pay etmek.......

"yeryüzünün neresinde bedenen tutukluysa insan
en güzel düşleri dışardadır her an"
alpayoluklu

8:18 ÖS  

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home