Çarşamba, Ağustos 01, 2007

Yazmak / Ahu Erdoğan

............Yazmak, istedikçe yapamadığım bir şey sanki. Tıpkı insanın yürürken adımlarına dikkat ettiğinde dengesini kaybetmesi, yalpalaması gibi… Özellikle elimde kalem, kâğıda dökmeye çalışıyorsam sözcüklerimi ve sadece yazmak isteğiyle geçmişsem masamın başına, ne yazacağımı hiç bilmeden, mutlaka eğri büğrü dökülür kalemimin ucundan harflerim.
............Sonra mutlaka sakin olmalıyım eğer bir şey yazabileceksem… Mümkün değil öfkeliyken anlamlı bir şey çıkamıyor kalemimden. Öfkeliyken konuşamam bile ben, susarım, çekilmez bir suskunluktur bu, yan yana gelemez ne harfler ne kelimeler; her şey savrulur içimde her yana. Oysa en çok öfkeliyken işe yarar sanki yazmak; en azından teoride böyle olmalı bu… Uygulayabilenler de vardır eminim.
............En iyi huzurluyken yazabiliyorum sanırım, sonra hüzünlüyken; uzaktayken, seyirciyken, başkalarının hayatlarına kendi hayatımdan daha yakınken… Kenarda kıyıdayken, görünmeyecek bir yerlerdeyken… Hayatın o çok temel, çok basit ve çok göz önündeki detaylarını tam da kendim için tümüyle unuttuğum zamanlarda – kim bilir hangi çok önemli çok aceleci öncelikler yüzünden(!)- sıradan ve ekseri isimsiz birinde- bir yolcu, bir çocuk, bir simitçi, bir iskele görevlisi- görüp hatırladığımda bir de, yaşamanın o sadece var olmaktan gelen vazgeçilmez tadını anımsayarak birden… Üzmüyor beni yazmak, mutlu ediyor aksine, belki de o yüzden bazen ne yazacağımı bilmeden yazmak istiyor canım. En çok okurken istiyor hatta güzel bir şey okuyorsam hele, özeniyor muyum, hevesleniyor muyum bilmem… Ya da belki estetik çağrışımlar oluşuyordur zihnimde kim bilir… Çok mutluyken de yazamıyorum ayrıca; durulamıyorum yazabilecek kadar…
............İşte yine gitti… İmkânı yok devam etmek istemiyorum şimdi bu yazıya… Yoksa zora gelemiyor muyum? İyisi mi kimse sıkılmadan noktayı koyuvermek burada.

Ahu Erdoğan
30.07.2007
.

1 Comments:

Anonymous emın oktenberk said...

Bu sımdıye kadar okudugum yazılar ıcersınde benı en ıyı tercume eden metın yalnız olmadıgımı hatırlattıgı ıcın ahu erdogana tesekkurler.emın oktenberk

5:51 ÖS  

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home